Axelle Red – Le Tour De Mon Jardin Secret *****

Geplaatst: 25 augustus 2018 in Muziekbeoordeling

2007

Vorst Nationaal 27/01/2007

Het staat als een paal boven water, Axelle Red is een talentvolle Belgische zangeres die het internationaal heeft gemaakt.
Maar haar grootste toppen heeft ze behaald in Frankrijk, waar ze sinds jaar en dag woont.
De eerste maal dat ik wat van haar zag was toen ze destijds de Amerikaanse Soul sound ontdekte en een concert gaf in België met een Amerikaanse band (ze was toen zwanger), en dat concert maakte toen een enorme indruk op me, ze kon meer dan de Franse chansons brengen!!
Dit concert dar ruim 2 uur duurt is ook met een Amerikaanse band, topmuzikanten die ze heeft leren kennen in Memphis, waar ook de plaat werd opgenomen.
Ik heb deze DVD op de kop kunnen tikken voor 2 € (U leest het goed TWEE!!), en het is een prachtig concert dat erop staat, 2 uur fantastische muziek, goed gebracht.
Ook enkele Engelstalige nummers zijn te horen, en Axelle Red, die een ongelooflijke uitstraling heeft op het podium, is in haar element.
Eigenlijk verwachtte ik niet zo’n goed concert, dus ben ik zeer tevreden met deze live registratie.
De DVD nodigt uit om meerdere keren bekeken, en vooral beluisterd te worden…
Kortom: een Hasseltse (die haar roots ook nooit is vergeten, en na vele jaren Parijs, nog steeds perfect Nederlands spreekt) waar we trots op mogen zijn… !!

Axelle Red (Wikipedia)

Axelle Red - Jardin SecretAxelle Red - Jardin Secret - BackAxelle Red (1)Axelle Red (2)

Reacties zijn gesloten.